Sprawny układ zawieszenia jest kluczowy dla komfortu jazdy i utrzymania prawidłowej przyczepności opon. Niestety, niewłaściwy stan dróg sprzyja szybkiej degradacji elementów zawieszenia, przyczyniając się do zaburzenia współpracy pomiędzy nimi i wpływając bezpośrednio na jakość prowadzenia pojazdu.

Usterki układu zawieszenia

Z reguły pierwsze objawy nieprawidłowości w działaniu zawieszenia to metaliczne stuki przy pokonywaniu nierówności, dobiegające z okolic podwozia skrzypienie. W dalszej kolejności dochodzi do odczuwalnego pogorszenia jakości prowadzenia pojazdu – może ono stać się pod- lub nadsterowne, zachowywać się nieprzewidywalnie na wybojach. W przypadku, gdy uszkodzone są amortyzatory, może dochodzić do ograniczenia skoku zawieszenia.

Wraz z rosnącym przebiegiem zużywają się także łożyska, czego częstym objawem jest rosnący szum z okolic kół, wzrastający wraz z prędkością auta. Zaniedbania w wymiania łożysk mogą także prowadzić do wzrostu spalania.

Naprawy układu zawieszenia

W naszym warsztacie samochodowym przykładamy wagę do tego, żeby nie wymieniać elementów zawieszenia „w ciemno” – wymiana amortyzatorów jak i innych elementów jest zawsze poprzedzona diagnostyką, mającą na celu wskazanie konkretnej przyczyny problemu. Sprawdzamy luzy na sworzniach, drążkach, końcówkach, łącznikach. Weryfikujemy czy gumy stabilizatora nie są wybite. Tym sposobem jesteśmy w stanie uniknąć wymieniania nieuszkodzonych, sprawnych części, tym samym redukując finalny koszt usługi dla klienta i zapewniając mu pełne, potwierdzone kompleksową diagnostyką bezpieczeństwo.

Wymiana przednich i tylnych amortyzatorów

Popularna teoria mówi o tym, że amortyzatory na jednej osi należy wymieniać parami – oba naraz na osi przedniej, lub oba naraz na osi tylnej. Warto stosować się do tego w razie równomiernego zużycia zawieszenia. Nie zawsze jest to jednak konieczne – czasem wyłącznie elementy z jednej strony wykazują istotne zużycie, np. w przypadku gdy uszkodzenie powstało na skutek uderzenia jedną stroną w przeszkodę lub wpadnięcia w dziurę.

W naszym warsztacie samochodowym weryfikujemy ile elementów wymaga wymiany, obserwując luzy na poszczególnych częściach i sprawdzając pracę zawieszenia. Mamy doświadczenie w serwisowaniu zawieszenia w autach takich jak:

  • Opel Zafira, Astra, Insignia, Corsa, Movano, Meriva, Vectra
  • Seat Ibiza, Altea, Alhambra, Leon, Exeo
  • Nissan Almera, Juke, Qashqai, Micra, Patrol
  • Skoda Octavia, Fabia, Felicia, Superb, Citigo, Kamiq, Karoq
  • Mazda Demio, CX-30, CX-7, CX-5, CX-3, 2, 3, 5, 6
  • Jaguar X-Type, S-Type, XF, XJ
  • Volvo S40, S60, V40, V50, V70, S80, C30, XC60, XC70, XC90
  • Renault Master, Kangoo, Clio, Traffic, Scenic, Megane
  • Peugeot 206, 207, 307, 308, 407, 508, Boxer
  • Citroen C1, C2, C3, C4, C5, Jumper, Berlingo
  • Hyundai Getz, i10, i20, i30, i40, ix20, ix35, Tucson, Santa Fe
  • Mitsubishi Lancer, Colt, Galant, Outlander, Pajero, Spacestar
  • Audi A1, A2, A3, A4, A5, A6, A7, A8, Q2, Q3, Q4, Q5, Q6, Q7
  • Volkswagen Golf, Passat, Touran, Sharan, Tiguan, Amarok, Arteon, Jetta, Bora, Transporter
  • Honda Accord, Civic, Jazz, HR-V, CR-V, City, CRX, Prelude
  • Ford Fiesta, C-Max, B-Max, Galaxy, Kuga, Mondeo, Focus, Tourneo
  • BMW Serie 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, X1, X2, X3, X4, X5, X6
  • Mercedes-Benz Vito, Sprinter, A-klasa, B-klasa, C-klasa
  • Toyota Auris, Avensis, Corolla, RAV4, Yaris, Verso
  • Saab 9-3, 9-5, 900, 9000
  • Suzuki Swift, Vitara, Grand Vitara, SX4, Ignis, Jimny
  • Fiat Panda, Tipo, Punto, 500, Bravo, Cinquecento, Seicento, Ducato, Doblo
  • Toyota Auris, Corolla, Avensis, CH-R, Prius

Koszt wymiany amortyzatorów i serwisu zawieszenia

Odnośnie wyceny usługi prosimy o kontakt pod numerem 608 062 824 lub pod adresem email motoszczepanek@gmail.com.